czwartek, 8 grudnia 2011

Zapiekanka


Nowa ceramiczna forma skłoniła mnie w ostatnią niedzielę do zrobienia na kolację zapiekanki.
Wybrałam makaron penne, na który miałam po prostu ochotę, a wydaje się on całkiem odpowiedni do tego typu dania. Następnym razem z pewnością spróbuję zrobić lasagne, ale tymczasem spójrzcie co mi wyszło :)

Zapiekanka z makaronu penne

Składniki (porcja dla 4 osób):
300 g makaronu penne
300 g mięsa mielonego
puszka pomidorów
 150 g sera mozzarella (najlepiej od razu w postaci małych kuleczek)
150 g ulubionego sera żółtego w plasterkach
4-5 ząbków czosnku
sól, pieprz
oliwa



Makaron gotować przez kilka minut, po czym odcedzić i dodać trochę oliwy, aby się nie sklejał.
Mięso mielone usmażyć, dodając posiekany czosnek, sól, pieprz. Do mięsa dodać pomidory z puszki i trzymać na ogniu jeszcze kilka minut mieszając. Powstaje czosnkowo-pomidorowy sos, który nadaje mięsu charakteru.
W formie ceramicznej układamy naprzemiennie warstwy makaronu, mięsa z sosem pomidorowym i sera żółtego. Wierzch skrapiamy oliwą, układamy kulki mozzarelli i przykrywamy plastrami sera żółtego. Warto każdą warstwę posypać dodatkowo świeżym pieprzem.
Pieczemy w 180-200 stopniach przez ok. 30 min.

Smacznego!

Asia

3 komentarze:

  1. Wow, wygląda nieziemsko smakowicie. Asia, zazdroszczę Ci talentu kulinarnego :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję :)

    A ja zazdroszczę talentu Natalii. I zamierzam wkrótce (w okolicach świąt) zrobić w końcu te paczuszki z ciasta filo.

    Pozostaje mi życzyć Ci pięknej kuchni jak najszybciej, abyś też mogła rozwijać swoje talenty z przyjemnością :)

    Asia

    OdpowiedzUsuń
  3. Hahaha, dziękuję. Projekt kuchni już jest ;) Krok do przodu.

    Pozdrawiam i do zobaczenia wieczorem :)

    OdpowiedzUsuń