czwartek, 5 stycznia 2012

Babka łaciata- nieuwieczniona. I muzyka na Nowy Rok.

Na sylwestra upiekłam dwa ciasta. Szarlotkę z cytrynową kruszonką oraz babkę. Przepisu na babkę szukałam długo, instruując wyszukiwarkę, aby szukała przepisów na ciasto wilgotne i długo zachowujące świeżość. Trafiłam na przepis doskonały, który z niewielkimi modyfikacjami pozwolił mi upiec w czwartek ciasto, które było idealne w sobotę podczas imprezy, a nawet w niedzielę podczas późnego śniadania. Niestety nie zrobiłam zdjęć, gdyż przygotowywanie imprezy zajęło mnie do tego stopnia, iż zapomniałam o aparacie fotograficznym leżącym w kącie. Podaję poniżej przepis w mojej wersji, jednak oryginał możecie znaleźć tu: http://www.kwestiasmaku.com/desery/babka/babka_marmurkowa/przepis.html
 Kwestia Smaku przedstawia też szczegółową instrukcję postępowania, jednak przyznam że połączyłam składniki za pomocą miksera w intuicyjnej kolejności i wszystko wyszło doskonale. Tym właśnie charakteryzują się doskonałe przepisy :)


Składniki 120 g miękkiego masła
3 łyżki kakao
drobno starta skórka z 1/2 cytryn
1/2 szklanki mleka
1/3 szklanki śmietany (kwaśnej 12% lub 18%)
230 g mąki pszennej (np. tortowej do wypieków)
3 łyżeczki proszku do pieczenia
2 jajka
1/2 szklanki drobnego białego cukru


Zdjęcia mam nadzieję pojawią się wkrótce, gdyż wśród moich noworocznych postanowień znajduje się pieczenie tej babki jak najczęściej :) A tymczasem serwuję Wam piękną piosenkę na ten szarobury styczniowy dzień:


Życzę w Nowym Roku, sobie i Wam, wielu wspaniałych wyczynów kulinarnych, wiary w siebie, dobrych wyborów życiowych i spełnionych marzeń.

Asia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz